Saturday, September 01, 2007

Reuters Mistakes ACOG Opinion For Entertainment

Same article, same news agency, different titles. Why?

ACOG's committee opinion on elective genital procedures is getting some press attention. (And some very good blog coverage, as well.)

On Medscape, we have this, from Reuters:

ACOG Advises Against Cosmetic Vaginal Surgery

On Yahoo! Health, the same Reuters article becomes:

U.S. gynecology group slams cosmetic vaginal surgery

Did Reuters decide to dumb it down for "the masses" by sensationalizing the title? If that's the case, shame on Reuters. The topic under discussion is complex enough as it is without a pipsqueak media organization having to go out of its way to muddle the waters.

Labels: ,


At 3:36 PM, Anonymous Rachel said...

I find that headlines are often sensational or technically inaccurate. For example, recent headlines saying, "Medical abortion is safe" - the study wasn't really about inherent safety, it was about safety compared with surgical abortion. Recent tv news headline on the WV/fetus/sewer story called it an "abandoned" fetus.

At 2:42 AM, Blogger ema said...


Agree, but I must say the Reuters article takes it to the next level. Reuters doesn't even have the excuse of "making a mistake"; it's the same article.

Also, I did read about the "abandoned" fetus on your blog--welcome to the Tissue Police! Most disturbing.


Post a Comment

Links to this post:

Create a Link

<< Home